RAMOWY ROZKŁAD DNIA DZIECI MŁODSZE
Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego
w godzinach 9.00 - 14.00
6.00 - 8.15 - schodzenie się dzieci; zabawy swobodne służące realizacji pomysłów dzieci:
zabawy stolikowe, układanki i inne
8.15 - 8.30 - ćwiczenia poranne, zabawy orientacyjno-porządkowe, toaleta
8.30 - 8.50 - śniadanie
8.50 - 9.00 - czynności higieniczno-porządkowe
9.00 - 9.20 - organizacja zajęć wychowawczo - dydaktycznych w oparciu o wybrany w poszczególnych grupach program. Wspomaganie wielostronnego rozwoju dziecka
9.20 - 9.55 - zabawy swobodne dzieci i z niewielkim udziałem nauczyciela, m. in. zabawy
konstrukcyjne, plastyczne, tematyczne itp.
9.55 - 10.00 - porządkowanie sali po zabawach, toaleta
10.00 - 10.15 - II śniadanie
10.15 - 10.30 - toaleta, czynności samoobsługowe w szatni
10.30 - 11.45 - pobyt na świeżym powietrzu; dowolne i zorganizowane formy aktywności
psychoruchowej; spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze. W przypadku przeciwwskazań
pogodowych organizacja innych form aktywności dziecka, zabaw swobodnych
11.45 - 12.00 - czynności samoobsługowe w szatni i toalecie; przygotowanie do obiadu
12.00 - 12.20 - obiad - zupa
12.20 - 12.30 - toaleta, przygotowanie do odpoczynku, czynności samoobsługowe
12.30 - 13.45 - relaksacja, odpoczynek poobiedni,
zabawy podejmowane z inicjatywy i potrzeb dzieci
13.45 - 14.00 - czynności samoobsługowe, toaleta, przygotowanie do podwieczorku
14.00 - 14.15 - II danie i podwieczorek
14.15 - 17.00 - kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe,
słuchanie opowiadań, zabawa wg zainteresowań dzieci, praca wspomagająca, propozycje dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY STARSZE
Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego
realizowana jest w godzinach 9.00 - 14.00
6.00 - 8.20 - schodzenie się dzieci, zabawy swobodne z niewielkim udziałem nauczyciela,
zabawy konstrukcyjne, tematyczne, plastyczne, gry i układanki stolikowe.
8.20 - 8.30 - przygotowanie do śniadania, toaleta
8.30 - 8.50 - śniadanie
9.00 - 9.30 - organizacja zajęć wychowawczych i dydaktycznych w oparciu o wybrany program.
Tworzenie warunków do nabywania umiejętności w obrębie wszystkich obszarów edukacyjnych.
Podejmowanie działań wspierających wszechstronny rozwój dziecka - emocjonalny, intelektualny i ruch.
9.30- 10.00 - inne formy aktywizowania dziecka, zabawa swobodna
10.00 - 10.30 - II śniadanie, toaleta, przygotowanie do wyjścia na powietrze
10.30 - 11.30 - organizacja pobytu na świeżym powietrzu, dowolne i organizowane formy aktywności
psychoruchowej, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe.
11.30 - 12.00 - przygotowanie do obiadu - zupa
12.00 - 13.00 - zabawy swobodne z niewielkim udziałem nauczyciela realizowane
wg zainteresowań i potrzeb dzieci, czas na relaks, wyciszenie (obserwacja pedagogiczna)
13.00 - 13.30 - organizacja zajęć wychowawczo - dydaktycznych w oparciu o wybrany program
Tworzenie warunków do nabywania umiejętności w obrębie wszystkich obszarów edukacyjnych.
Podejmowanie działań wspierających wszechstronny rozwój dziecka.
13.30 - 14.00 - inne formy aktywności dziecka:pobyt na powietrzu, praca wspomagająca
wg indywidualnych potrzeb i zespołowych programów wspierania
14.00 - 14.20 - II danie i podwieczorek
14.20 - 17.00 - indywidualne formy aktywizowania dzieci: zabawy ruchowe, dydaktyczne,
konstrukcyjne, układanki, zabawy swobodne, czynności organizacyjno-porządkowe.
Pokaż informacje o artykule
Utworzył/Odpowiada:
Danuta Buda - 2019-05-07 23:45:16
Udostępnił:
Danuta Buda - 2019-05-07 23:45:16
Zaktualizował:
Danuta Buda - 2021-02-25 07:49:54
|
Data modyfikacji |
Zmodyfikował |
|
1 |
2021-02-25 07:49:54 |
Danuta Buda |
Zobacz |
2 |
2019-05-07 23:45:16 |
Danuta Buda |
Zobacz |
Tę stronę obejrzały 2 osoby